Dagboek: een weekje op de camping in Frankrijk

Wat een heerlijk vooruitzicht! Na het maken van een nieuw kookboek en met een verbouwing achter de rug waren we echt even toe aan een weekje vakantie. Door Eurocamp waren we uitgenodigd om een weekje te vertoeven op een camping van onze keus in een van hun luxe stacaravans. De accommodaties van Eurocamp staan op de 180 best gewaardeerde campings in de mooiste streken van Europa dus iets uitzoeken was nog best lastig. Omdat we maar een weekje op vakantie gaan zoeken we een camping uit die in één dag rijden met de auto bereikbaar is. Ook zoeken we naar een camping waar genoeg vertier en waterpret te vinden is voor onze dochter en waar de culinaire verwachtingen van papa en mama bevredigd kunnen worden. We kiezen uiteindelijk voor camping St. Avit Loisirs in de Dordogne, Frankrijk. Ik hield een dagboekje bij van onze belevenissen. Kijk en lees je gezellig mee?

Maandag: Omdat Ella-Marie afgelopen zaterdag jarig was en haar verjaardag vierde, konden we zondag de tassen inpakken en maandag vertrekken. Dat is gelukkig geen probleem. Ook in het hoogseizoen kun je bij Eurocamp zelf je aankomst- en vertrekdag bepalen, zonder daar meerkosten voor te betalen. Na een redelijk rustige autorit van 11 uur rijden we ’s middags om drie uur de camping op. Goed getimed want nadat we de sleutel hebben opgehaald bij de Eurocamp medewerkers kunnen we direct onze caravan in. We verblijven in de Aspect caravan: de meest luxe stacaravan van Eurocamp met onder andere een groot buitenterras, ruime keuken met zithoek, 3 ruime slaapkamers en een ruime badkamer. Ella-Marie is door het dolle heen want er is ook een slaapkamer met stapelbed! Als alle spullen zijn opgeruimd hijsen we ons in de zwemkleding en plonsen nog even in het zwembad. Aaaah, daar knapt een mens van op na zo’n lange autorit! Ik vertrek iets eerder uit het zwembad omdat ik nog even wat spulletjes wil halen in het campingwinkeltje. Ik koop onder andere een zak pasta, een ui, knoflook, een fles tomatensaus, een blikje tonijn en wat kaas om zelf een lekker pastaatje te maken vanavond. (Een makkelijke variant van dit recept.) Snel klaar en lekker! Na het eten wandelen we nog een rondje over de camping om de boel te verkennen. Wat heel fijn is aan deze camping is dat alle voorzieningen en activiteiten centraal bij elkaar zitten: de receptie, zwembaden, speeltuin, kidsclub, speelhal, het restaurant en het campingwinkeltje. Helaas is het mobiele bereik op de camping heel slecht waardoor je geen gebruik kunt maken van je eigen netwerk en ook met de internetkaart die we ter plekke aanschaffen om gebruik te maken van de campingwifi was het internet dramatisch slecht. Aandachtspuntje wat ons betreft.

Ons verblijf voor de komende week: de Aspect stacaravan en Eurocamp

Dinsdag: We ontbijten met Franse croissants en chocoladebroodjes uit het campingwinkeltje. Deze worden elke dag vers afgebakken en zijn verrukkelijk! Daarna rijden we naar het dorpje Le Bugue dat vlakbij de camping ligt om over de markt te wandelen. Ik koop een leuk rugtasje, Ella-Marie twee armbandjes en natuurlijk worden er wat lokale lekkernijen zoals quiches, worsten, kaas en walnotentaart in geslagen. Daarna doen we nog boodschappen in de plaatselijke hypermaché en rijden we weer terug naar de camping. Als Johan en Ella-Marie nog even naar het zwembad zijn tref ik alvast wat voorbereidingen voor het avondeten. Ik maak een lekkere tabouleh salade (dit recept) en daarbij grillen we gemarineerde pesto kipspiezen op de barbecue (die zit bij de caravan inbegrepen). Een vers afgebakken stokbroodje maakt het campingsmulfeest compleet. 🙂 Na het eten gaan we nog een potje tafeltennissen en daarna doen we nog een potje kaarten.

Woensdag: We gaan ‘s ochtends al vroeg op pad om een bezoekje te brengen aan kasteel Chateau de Beynac. Vanuit het ondergelegen dorp Beynac-et-Cazenac kun je omhoog wandelen (het is een flinke klim) naar het kasteel. We klommen helemaal naarboven in het prachtige kasteel bovenop de rots en werden beloond met een prachtig uitzicht over de rivier De Dordogne en de heuvelachtige omgeving. Wauw! Toen we weer beneden in het dorp waren zochten we een restaurantje op om te lunchen. We streken neer in restaurant La Petite Tonnelle wat een hele dikke aanrader is! Daarna rijden we terug naar de camping en gaan we nog even zwemmen. Rond half negen zetten we een hapjesplank op tafel in plaats van avondeten en spelen we nog een potje tafeltennis op de camping.

Uitzicht vanaf kasteel Chateau de Beynac

Dagboek: een weekje op de camping in Frankrijk

Mini me vond het ook leuk… 😉

Lunch time!

Dinner time!

Dagboek: een weekje op de camping in Frankrijk

Donderdag: Vandaag houden we een chilldag bij het zwembad. Heerlijk helemaal niks doen! Johan verzorgt ’s avonds het avondeten en zoals je kunt zien, dat kun je met een gerust hart aan hem toevertrouwen!

Vrijdag: Vandaag brengen we een bezoekje aan de stad Bergerac en gaan daar lekker lunchen. Was een heerlijk dagje! Rond vier uur zijn we weer terug op de camping en maken snel nog even een fotootje van de zwembaden. Daarna duiken we er zelf nog even in. Na het zwemmen maken we weer een borrelplankje met wat stokbrood, kaas en worst en komen de kaarten op tafel.

Zaterdag: Na het ontbijt stappen we in de auto en rijden naar de markt in het middeleeuwse stadje Sarlat. Daar zijn we enkele jaren geleden al eerder geweest tijdens de vakantie en waren hier erg van gecharmeerd. Omdat het steeds harder gaat regenen als we over de markt lopen zoeken we snel een droog plekje op waar we kunnen lunchen. Na de lunch is het gelukkig droog en wandelen we verder over de markt. Ik koop een mooie gevlochten boodschappentas en Ella-Marie koopt ook een rugtasje. Daarna rijden we weer terug naar de camping. ’s Avonds halen we pizza in het afhaalrestaurant op de camping. Het is niet echt lekker weer om buiten te eten dus eten we hem binnen in de caravan op.

Dagboek: een weekje op de camping in Frankrijk

Zondag: Na wederom een ontbijt binnen in de caravan (buiten miezert het en is het fris) met croissants en chocoladebroodjes stappen we in de auto. Het plan was om door het dorpje Le Bugue te wandelen, maar het ziet er zo uitgestorven uit dat we doorrijden. Onderweg komen we langs een mooi chateau met prachtige tuinen die allebei open zijn voor bezoekers. Via de tuin kom je bij lange trappen waar je omhoog kunt klimmen naar een rotswand. Omdat we vandaag avontuurlijk zijn ingesteld gaan we ervoor. Helaas waren mijn teenslippers het enige schoeisel dat ik deze vakantie had meegenomen en ik had ook geen jas of trui meegenomen (ik noem het optimisme, Johan noemt het gemakzucht 🤷🏼‍♀️). Op mijn teenslippers, gekleed in lange flodderbroek en in de Adidas trainingjas van Johan (ik zie eruit als een tokkie) begin ik samen met Johan en Ella vrolijk de klim omhoog. Slingerend over een smal bospad klimmen we omhoog want het uitzicht schijnt prachtig te zijn. Na een half uur klimmen zijn we bijna bij de top als de hemelsluizen openbreken. Op gierende teenslippers strompelen, glijden en sliden we weer naar beneden. Dat uitzicht hebben we uiteraard niet gezien. Als verzopen tokkies (ik vooral) staan we 15 minuten later weer beneden in de kasteeltuin. Omdat de modder in mijn oren zit besluiten we terug te rijden naar de camping om ons om te kleden. Daarna rijden we weer terug naar het kasteel om te lunchen in het restaurantje dat bij het kasteel zit. Daar lekker gegeten en daarna alsnog een fijne wandeling door de kasteeltuin gemaakt. Daarna rijden we weer terug naar de camping. Mini me heeft de hele week al zin in een potje midget golf dus vooruit, we doen het. Net als we de eerste bal willen slaan breken de hemelsluizen weer open. Dubbel kak. We schuilen onder een boom tot het droog is. Omdat dat niet gebeurt rennen we in de regen naar het campingrestaurant om daar de bui verder af te wachten. Als het eindelijk droog is kunnen we dan eindelijk gaan midget golfen. Enig was het. Vooral toen mini me de bal niet in het gat kreeg en op het punt stond te verliezen. Berg je maar, daar is een bergafdaling op je teenslippers in de stromende regen niks bij. Uiteindelijk binnen in de caravan opgewarmd en begonnen met het inpakken van de koffers. Morgenvroeg rijden we weer naar het altijd zonnige Holland. Wist je trouwens dat Eurocamp de Gratis Mooi Weer Garantie heeft? Bij slecht weer boeken ze op jouw verzoek de vakantie gratis om naar een andere camping, waar de zon wel schijnt. Superfijn natuurlijk als je echt voor een zonvakantie gaat. Omdat wij er graag op uit gaan waren de temperaturen van afgelopen week voor ons helemaal prima. We hebben (meestal dan) genoten!

Dit artikel is gemaakt in samenwerking met Eurocamp.

Een kijkje in de keuken, Inspiratie, K♥L ontdekt ..., Persoonlijk, Reizen

Smaakt dit recept naar meer? Wist je dat we twee kookboeken hebben uitgebracht?

Inspiratie nodig voor het avondeten? In KOKEN MET KEUKENLIEFDE en KOKEN MET KEUKENLIEFDE FAMILIEGERECHTEN vind je 75 makkelijke én originele hoofdgerechten voor elke dag!

Bestel ze hier

Geen reacties

Deel je liefde

Dit vind je misschien ook lekker