Jaaroverzicht 2014 en een vooruitblik!

canstockphoto7798311 (2)

Het aftellen is begonnen …

Wauw, wat is 2014 voorbij gevlogen! Nadat ik in november 2012 besloot om mijn passie en liefde voor lekker koken, eten en drinken te delen met iedereen die het maar zien en horen wil, lijkt het wel alsof ik een sneltrein bestuur die almaar langer wordt; de tijd raast voorbij en ondertussen reizen steeds meer liefhebbers mee: op het moment dat ik dit schrijf hebben we bijna 80.000 unieke bezoekers per week (TACHTIGDUIZEND!!!). Dat had ik van tevoren nooit durven dromen! Dat zo veel mensen mijn recepten koken, enthousiast zijn en dat delen, daarvoor heb ik maar één woord: grandioos bedankt! (nou, twee woorden dan)

Maar naast de enorme bezoekersaantallen en hartverwarmende reacties, brengt KeukenLiefde me nog meer. Enkele voorbeelden: Van de bescheiden maar passievolle Griek Michail Gigias (Barista Kampioen van Griekenland!) leerden Johan en ik tijdens een workshop bij Vapiano in Amsterdam hoe je de perfecte cappuccino maakt;

DSC_7505_800x536

tijdens het interactieve proef- en kookatelier ‘met champagne de zomer tegemoet’ ontdekten we de veelzijdigheid van Champagne;

Johan en Miek @ Kookerij_800x533

De Kookerij Culinary College

tijdens de allereerste oestersleep van 2014 op het Grevelingenmeer proefde ik mijn allereerste oester ooit;

DSC_2764_800x536

DSC_2829_347x600

tijdens de dertigste veiling van het eerste vaatje nieuwe haring proefde ik mijn allereerste haring ooit;

He's back! - Veiling nieuwe haring 2014

tijdens een culinaire persreis door Schouwen-Duiveland en Goeree-Overflakkee maakten we kennis met enkele bevlogen en bijzonder gastvrije ondernemers;

IMG_3386_800x598

DSC_2930_800x536

IMG_3344_800x598

en in de uitzending van Winfrieds Woonkamer maakte ik mijn allereerste radio-optreden.

KeukenLiefde kookt in Winfrieds Woonkamer

Tsja, wat één simpele beslissing wel niet teweeg kan brengen!

Ook nam ik in 2014 een enorme sprong in het diepe: ik zegde mijn vaste baan op om fulltime te gaan bloggen. Verschrikkelijk spannend, eng en onzeker, maar bovenal de beste beslissing die ik nam! Want als je hele leven om lekker eten en drinken draait en je daar 24 uur per dag mee bezig bent, is er uiteindelijk niets mooiers dan er je beroep van te maken. Ik kan niet anders zeggen: ik heb de meest fantastische baan ter wereld!

Cijfers 2014

Best bekeken recepten-top-3:

1. Stoofvlees van Peter Goossens
  2. Champignonroomsaus
  3. Zelfgemaakte sajoerboontjes

Stoofvlees van Belgische chef-kok Peter Goossens

Favorieten-top-3 Annemiek:

1. Sweet chili chickenwraps
  2. Broodje hamburger
  3. Sashimi flower bowl

Sweet chili-chickenwraps

Favorieten-top-3 Johan:

1. Sushi-bowl met mi-cuit zalm
  2. Loaded nachos (dit is Johans geluksrecept: tijdens het eten ervan speelden ‘onze jongens’ een bijzonder succesvol WK voetbal!)
  3. Nasi

Loaded nachos - Mexicaanse tortillaschotel

Favorieten-top-3 Ella-Marie: (onze vierjarige kleuter :))

1. Kinderpizza
  2. Knakworstspaghetti
  3. Zeevruchten van de barbecue

DSC_4522_800x536

DSC_4276_800x536

Bezoekersaantallen

• 2014 begonnen we in januari met 53.000 unieke bezoekers om in december te eindigen met 180.000 unieke bezoekers. Over het hele jaar hadden we maar liefst 825.000 unieke bezoekers. WAUW!

Nieuw gepubliceerde recepten

• Er verschenen dit jaar 388 nieuwe recepten op Keukenliefde!

Social media

Coming up 2015!

Ik doe niet aan goede voornemens, wel aan beloften. Coming up in 2015:

• De hele maand januari staat in het teken van gezonde en lichte recepten die gelukzaligmakend lekker zijn! Onze bestaande categorie lekker light! vullen we in januari bijna dagelijks aan met nieuwe recepten, rekening houdend met diverse diëten. Heb jij het goede voornemen om in het nieuwe jaar wat kilo’s kwijt te raken, of ben je op zoek naar lekkere recepten die passen bij een bewuste en gezonde levensstijl? KeukenLiefde helpt je op de goede weg!
  • Gezien het ongekende succes van de broccoli-ovenschotel komen er in 2014 nog veel meer van deze heerlijke ovenschotels online. Belangrijkste trefwoorden voor deze ovenschotels zijn: vers, makkelijk én lekker!
  • De seizoenen gaan een belangrijke rol spelen op KeukenLiefde. Zo ga ik (nog) meer koken met groenten en fruit uit het seizoen. In de categorie ‘seizoenen’ vind je al de lekkerste herfst– en winterrecepten; in 2015 komen daar lenterecepten en zomerrecepten bij.

Vol plezier, goede verwachting en met ongelofelijk veel zin kijk ik uit naar het nieuwe jaar. 2014 was top; 2015 kom maar op!

Veel liefs en luid 2015 heerlijk in!

Tot volgend jaar,

Annemiek

Themarecepten, Oud-en-nieuwrecepten

Smaakt dit recept naar meer? Wist je dat we twee kookboeken hebben uitgebracht?

Inspiratie nodig voor het avondeten? In KOKEN MET KEUKENLIEFDE en KOKEN MET KEUKENLIEFDE FAMILIEGERECHTEN vind je 75 makkelijke én originele hoofdgerechten voor elke dag!

Bestel ze hier

(0 stemmen)

Deel je liefde

1. selly

Dankjewel voor het mogelijk maken van de gerechten die mij onmogelijk leken hier in Griekenland. Kroketten, bitterballen, Foe jon hai (schrijf ik dat goed?) En vanavond de oliebollen! Ze rolden probleemloos de eettafel op!

Wanneer komt de Keukenliefde – app? Kan niet wachten!!!

Groeten,

Selly

1. Heerlijk Selly, oliebollen in Griekenland!! Ik ben trouwens dol op Grieks eten, dus mocht jij nog een typisch Grieks recept voor me hebben, laat het me dan vooral weten! De KeukenLiefde app staat zeker op onze to do list voor 2015, dus wie weet… 🙂

2. Belinda