Weekje op de camping in Frankrijk met Eurocamp

In samenwerking met Eurocamp campingvakanties mochten wij deze zomer 8 dagen verblijven op camping Le Ruisseau in Bidart, het zuidwesten van Frankrijk tegen de grens van Spanje aan. Vanaf ons 1273 km rijden, bijna 12 uur rijden. Best een pittig stuk om in één keer te rijden vandaar dat wij op de heenreis een tussenstop maakten in een hotel in Poitiers in Frankrijk. Na een goede nachtrust en lekker ontbijt stapten we weer in de auto en kwamen na 4 uurtjes rijden uitgerust aan op de camping. Op de terugreis maakten we een tussenstop in Parijs.

Eurocamp

Het was niet de eerste keer dat we met Eurocamp op vakantie gingen. Zo gingen we eerder met hun naar campings in Frankrijk en Italië. We kwamen op zaterdag aan op de camping en vertrokken een week later op zondag. Ik vind het erg fijn dat je bij Eurocamp zelf de aankomst- en vertrekdagen kunt bepalen.

Aspect Plus

Wij verbleven dit keer in hun meest luxe caravan: de Aspect Plus. Een ruime caravan voor 6 personen met een ruime woonkamer met tv, keuken voorzien van onder andere een vaatwasser, oven en magnetron, 3 slaapkamers, 2 ruime badkamers (waarvan één met regendouche), een grote overdekte veranda met grote eettafel, een hangstoel, gasbarbecue en aparte zit-loungehoek met lekkere kussens. Bij aankomst op de camping melden we ons eerst bij Eurocamp waarna we de sleutel van ons verblijf en verdere uitleg krijgen. In onze caravan staat er een leuk welkomstpakket voor ons klaar met een aantal lokale lekkernijen en een klein schoonmaakpakketje. Ook ligt er een handdoekenpakket voor ons klaar. Verder is alles aanwezig in de caravan wat je maar nodig hebt. Ook de keuken is goed uitgerust, er is zelfs een kaasschaaf aanwezig! 😉 Van een Nespresso, broodrooster, tot pannen en bestek. Overal is aangedacht.

Meer weten over Eurocamp? Ontdek het hier.

Camping Le Ruisseau

Nadat we onze spullen hebben uitgepakt en de slaapplekken verdeeld zijn is het tijd om de camping te verkennen. De camping bestaat uit twee delen (een hoger en lager gedeelte) die worden gescheiden door een doorgaande weg. Wij zaten op het hogere gedeelte van de camping vlakbij het grote zwembad met verschillende glijbanen, sportvelden, speeltuinen, een restaurant en een campingwinkeltje waar je naast de basis boodschappen ook ’s ochtends verse croissants, chocoladebroodjes en stokbrood kon halen. Op het lagere gedeelte van de camping zit ook nog een spa/zwembed en een overdekt zwembad. In het restaurant werden regelmatig thema avonden georganiseerd zoals een mosselavondje. Grote pannen met mosselen werden buiten bereid en werden onbeperkt voor je opgeschept. Heerlijk waren ze! ’s Avonds na het eten liepen we vaak even naar de bar waar het animatieteam altijd wel iets organiseerde, of we bleven lekker op de veranda om een spelletje te spelen of een boek te lezen. We hebben veel uitstapjes gemaakt in de mooie omgeving en zijn lekker uit eten geweest, maar we hebben ook vaak zelf een potje eten gekookt in de caravan. Met een Intermarché in het dorp (Johan heeft me daar 2 keer afgezet. Ik word gek daar, ze hebben zoveel lekkers!) en een grote keuken en barbecue tot beschikking konden we het simpelweg niet laten.

Omgeving

Camping Le Ruisseau in Bidart ligt aan de zee (Golf van Biskaje) met uitzicht op de uitlopers van de Pyreneeën. Op een steenworp afstand van de populaire badplaats Biarritz en de grens met Spanje. Vanaf de camping rijd je met de auto in 10 minuten naar de dorpskern van Bidart. Bidart is een levendig dorp met een wat hoger gelegen, gezellige dorpskern. Op zaterdagochtend en donderdagavond is er markt in Bidart waar we een flesje pruimenlikeur kochten en lekkere hamkroketjes proefden. Vanuit hier wandelden we via een mooi pad met prachtige vergezichten over de baai en zee naar beneden en kwamen we uit op een langgerekt zandstrand waar veel surfers waren. De stranden van Bidart en omgeving trekken veel surfers aan vanwege de wat ruigere zee met hoge golven. We hebben gefascineerd naar de surfers gekeken die onvermoeid de perfecte golf probeerden te pakken. Maar er zijn ook genoeg stranden waar de zee rustig is en waar je heerlijk in de zee kunt zwemmen. De zandstranden zijn breed en het zeewater is warm en helder. Zo hebben we op het strand van Biarritz en van San Sebastian gelegen en heerlijk in de zee gezwommen. Biarritz ligt tegen Bidart aan en is een prachtige stad om te verkennen. Er zijn veel restaurants en leuke winkelstraten met terrasjes. De Spaanse stad San Sebastian ligt op een half uur rijden van de camping en is een culinair walhalla. Vanaf twaalf uur ’s middags ontwaken de restaurants en gooien ze hun deuren open om je te verleiden met de lekkerste geuren en gekleurde pincho’s: stokbroodhapjes belegd met allerlei lekkers. We hebben veel uitstapjes gemaakt naar Bidart, Biarritz, San Sebastian en nog enkele andere leuke kustplaatsjes in de omgeving.

Aanrader?

Luie dagen op de camping werden afgewisseld met sportieve, culturele en culinaire uitstapjes in de omgeving. We hebben ons vermaakt op de camping in de zwembaden en glijbanen, hebben gezwommen in de zee, gestruind over typische Franse markten, gewandeld door mooie steden en dorpjes en genoten van lokale lekkernijen als van onze zelfgemaakte campingprak. Wij willen zeker nog eens terug naar deze omgeving en de camping, we hebben genoten!

K♥L ontdekt ..., Reizen

Eén reactie

Deel je liefde

1. Dit lijkt me een heerlijke vakantie te zijn geweest! Lekker Genieten met een grote G !

Dit vind je misschien ook lekker